Предлагая изменения к принятому в 1-м чтении очередному варианту НК, мы не понимаем, что философию документа они не изменят. К сожаоению, после всех изменений, выпоненных разными бригадами авторов, суть документа не изменилась, она осталась старой и негодной.
Тем не менее, мы считаем, что можно убрать максимальное число несуразностей, которые в случае принятия попортят время и нервы большому количеству людей.
В данном тексте только те предложения, которые мы не встречали в других обсуждениях.
Оно частично содержит пункты, которые были в предыдущих предложениях, а частично отражает новый текст НК.
1. Действующее законодательство не содержит прямых норм об ответственности налоговых сотрудников за нарушения в отношении плательщиков налогов.
О такой ответственности говоритсяв разных местах НК. Но конкретных механизмов ее реализации нет ни в Кодексе административных правонарушений, ни в других документах. В то же время ответственность налогоплательщика прописана очень подробно и в административном, и в уголовном кодексах. В результате возникает дисбаланс, частично компенсировать который предлагается добавлением в Уголовный Кодекс статьи
212-2 Порушення прав платників податків з боку посадових осіб податкових органів.
1. Порушення посадовими особами податкових органів прав платників податків:
- порушення строків та періодичності перевірок
- намагання здійснити перевірку без належних документів,
- намагання здійснити позапланову перевірку без належних підстав;
- безпідставні вимоги до платника податку змінити податковий розрахунок:
- відмова прийняття звітності чи обумовлення такого прийняття зміною показників звітності
карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами від ста до двохсот годин.
2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, якщо вони вчинені повторно на протязі 3-х років, -
караються штрафом від 100 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами від 300 до 500 годин.
3. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, якщо вони вчинені особою, що на протязі 3-х років була двічі засуджена за злочин, що передбачений цією статтею, -
Караються забороною займати посади в системі державного управління, позбавленням рангу держслужбовця та штрафом від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В Налоговый Кодекс предлагается добавить статью
110.2 Працівники податкових органів несуть відповідальність у разі здійснення порушень, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
2. П.78.3 предлагается дополнить словами:
Критерії віднесення платників податків до групи ризику мають бути затверджені законом.
До кожного платника податків має бути доведена його група ризику для можливості оскарження.
3. Сроки и периодичность проверок, предусмотренные ныне действующим законодательством слабо дифференцированы в зависимости от количества сотрудников предприятия. В то же время, для предприятий, например, с числом сотрудников до 10, не имеющих специальных лиц для общения с проверяющими, каждый день проверки – невосполнимые потери. В кодекса ничего не сказано о частоте дополнительных проверок.
В связи с указанным, предлагаются изменения в кодексе
Из оснований для внеплановой выездной проверки п. 79.2 убрать пп..79.2.4 (частный случай 79.2.1), 79.2.2 (есть другие меры реагирования, ст.120), 79.2.12. 79.2.13
В тексте ст. 80 вместо слов: «Контрольна перевірка здійснюються без попередження платника податків (особи) предлагается текст: «Документальна виїзна позапланова перевірка здійснюється з попереднім попередженням платника податку не менше, ніж за 2 діб.»
Дополнительные проверки по основаниям, указанным в пп. 79.2.6 и 9.3.9 связаны с проверкой конкретной операции, для них вполне хватит 1 дня.
Проверки указанные в ст. 80 предусматривают контроль за выполнением расчетных операций, наличием разрешающих документов, оформлением работников. 1 день (для больших предприятий 2) вполне достаточно, чтобы все это проконтролировать.
П.82.1 предлагается переформулировать:
82.1. Тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього розділу, в залежності від кількості працюючих на підприємстві, не повинна перевищувати:
для підприємств з кількістю працюючих від 1000 і більше - 30 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих від 101 до 1000 - 20 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих від 11 до 100 - 10 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих 10 і менше - 5 робочих днів;
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього розділу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби, при наявності задокументованих дій суб’єкту перевірки, що перешкоджають перевірці, в залежності від кількості працюючих:
для підприємств з кількістю працюючих від 1000 і більше - 10 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих від 101 до 1000 - 5 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих від 11 до 100 - 2 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих 10 і менше – 1 робочий день.
П. 82.2 предлагается переформулировать
п. 82.2 Сумарна тривалість перевірок, визначених в статті 79, крім п.79.2.8, 79.2.6, 79.2.9 на протязі року в залежності від кількості працюючих на підприємстві не може перевищувати:
для підприємств з кількістю працюючих від 1000 і більше - 20 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих від 101 до 1000 - 15 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих від 11 до 100 - 10 робочих днів;
для підприємств з кількістю працюючих 10 і менше - 5 робочих днів;
Тривалість перевірок, визначених в пп.. 79.2.6 та 79.2.9 не може перевищувати 1 робочий день.
П.82.3 предлагается переформулировать:
82.3 Тривалість перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, не повинна перевищувати 2 доби., а для підприємств з кількістю працюючих до 100 – 1добу.
Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 1 добу.
4. Налог на банковский депозит предлагается изменить т.о., чтобы не требовалось подавать в налоговую администрацию данные по каждому клиенту. Это можно было бы сделать следующим образом.
Ограничение в 2 минимальные зарплаты убрать. Вместо этого в п.165.1.41 кроме зарплатных и пенсионных счетов указать «доходи у вигляді процентів на поточні та депозитні рахунки при сумі вкладу менше ніж 10000$ в еквиваленті та ставці доходу не вище 1.5 ставки НБУ в гривні та LIBOR+6% в іноземній валюті».
Цифры, конечно, подлежат обсуждению.
Можно предложить, чтобы НБУ выделил счета бронирования при начислении процентов на такие счета специальным аналитическим параметром или вынес на отдельный балансовый счет. Тогда сумма, которую банк должен перевести в качестве налога, определяется по балансу, а берется банком в клиента в момент выплаты ему дохода. Не нужно сложным образом считать месячный доход, не нужно банку в конце года перечислять налог на начисленный, но не выплаченный доход, не нужно сообщать в ГНАУ конфиденциальную информацию. С другой стороны льгота на мелкие вклады остается, владелец миллиона не станет разбивать его на 10000 и раскладывать по 100 банкам, это нереально.
5. В статье 265.4.1 предлагается после слов устранят проблемы для многих.
Например, в тексте "У разі наявності у платника податку кількох об’єктів житлової нерухомості, які належать йому на правах власності, ставка податку у розмірі 0 гривень за 1 кв. метр може бути застосована лише до одного з таких об’єктів" добавить "в місті і до одного в селі".
Человек, владеющий хрущевкой в городе и небольшим сельским домиком не должен платить налог на роскошь, это не должно встретить возражений.
КЛ
Коментарі
Додати новий коментар