Скільки вже писали про схильність чиновників вимагати на однугосподарську операцію купу різних дозволів, а їм ті статті не цікаві. Як вимагали, так і вимагають. Ви маєте дозвіл експлуатувати агрегат? А ремонтувати не маєте, якщо зламається? Штраф і опломбування.

Ви маєте дозвіл на водокористування? Але ж скважина йде скрізь надра. Де дозвіл на надрокористування? Штраф.

Ось як про це пишуть аграрії:

«Корупційна вилка» часів Януковича продовжила роботу в оновленому Мінекології?

Правова колізія, якою користувалася минула влада в Мінекології для наповнення штрафами бюджету і кишень — корупційними грошима за рахунок сільгоспвиробників, досі працює… Екологічна інспекція продовжує нараховувати велетенські штрафи на підприємства, що мають спецдозвіл на використання підземних вод, але не мають дублюючого дозволу на використання надр …

 

Лист до міністра екології та природніх ресурсів направила Асоціація свинарів України. Причина — екологічна інспекцієя і прокуратура продовжили «штрафування» виробників сільськогосподарської продукції, що використовують воду. Навіть маючи спецдозвіл на використання підземних вод, екологічна інспекція накладає велетенські штрафи за відсутність дозволу на використання надр.

 

«Окрім дозволу на користування надрами, підприємства змушені також отримувати дозвіл на спеціальне водокористування і сплачувати за таке спеціальне водокористування. Це призводить до того, що фактично два дозвільні документи видаються на один об’єкт — експлуатацію свердловин для видобування прісних підземних вод. Тоді як судова практика трактує суперечності у водному та гірничому законодавстві, У постанові Київського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2013 року зазначено, що «Таким чином, позивач не зобов'язаний отримувати спеціальний дозвіл на користування надрами, адже продуктивність водозабору підземних вод становить 140 куб.м. на добу, тобто не перевищує встановленої законодавством норми — 300 кубічних метрів на добу. Окрім цього, в дозволі на спеціальне водокористування також вказано, що цей дозвіл є єдиним документом, на основі якого здійснюється водокористування». При цьому, якщо підприємство отримало дозвіл на спецводовикористання, погоджений у встановленому чинним законодавством порядку, то будь-які негативні наслідки для довкілля перевірено та застережено.

На практиці державні органи для цілей тлумачення спірних положень вважають, що водозабір незалежно від його розмірів для будь-яких потреб потребує отримання дозволу на користування надрами.

Ми вважаємо, що така практика застосування положень статті 23 КУпН органами державної влади України не ґрунтується на нормах чинного законодавства та є такою, що значно обмежує права добросовісних землекористувачів на використання підземних вод у їх господарській діяльності, що передбачені зазначеною статтею.» — йдеться у листі.

Сільгоспвиробники пропонують новій владі два кроки, що дозволить прибрати «корупційну складову» у діяльності Мінекології.

«Більшість сільгоспвиробників працює за наявності спецдозволу на водокористування, який встановлює порядок водозабору, ліміт. Наявність ще одного дозволу, напевно, потрібно, щоб корупційні схеми працювали. Або підприємці платили за дозвіл і геологічні розробки, або сплачували велетенські штрафи чи «допомогу» за їх відсутність. — розповідає Андрій Талама, перший заступник генерального директора «Галичини-Захід». — тому перше, що повинне зробити нове керівництво — почати з відміни методики на нарахування штрафів за дозвіл на користування надрами. Друге — узагалі переглянути питання дозволу про користування надрами для сільгоспвиробників. Інакше, нічого не зміниться, і нова влада у даному питанні нічим не буде відрізнятися від попередньої…»

Наразі виробники сільгосппродукції очікують на реакцію Мінекологію та обіцяну Кабміном дерегуляцію.

КЛ зауважує: Міністр економіки та Кабмін вцілому розказують про дерегуляцію - акторів вже ніхто не слухає, тут цікавіше. А підлеглі чиновники як вимагали, так і вимагають.