УАК- „за” подальшу дерегуляцію українського ринку сільськогосподарської продукції та заборону дискримінації прав її власників.
Українська аграрна конфедерація підтримує запропоновані народними депутатами України Присяжнюком М.В. та Климцем П.А. зміни до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» (щодо вдосконалення механізмів підтримки сільськогосподарських підприємств)- про це заявив генеральний директор УАК Сергій Стоянов, згідно з повідомленням сайту УАК .
Особливо актуальними у ці скрутні для товаровиробників часи є новації до ст.14 Закону у частині встановлення максимального 40-денного строку розрахунків покупцями за сільськогосподарську продукцію (групи 1-24 за УКТ ЗЕД у т.ч. і підакцизні товари) та економічних санкцій за його порушення - пені у розмірі 0,1 відсотка вартості сільськогосподарської продукції, за якою допущено прострочення виконання за кожний день прострочення розрахунків, а за прострочення понад 14 днів - штрафу у розмірі 7% вказаної вартості.
Що стосується заборони дискримінації прав власників сільгосппродукції на вільне розпорядження нею, то, нагадаємо, зазначений Закон передбачає, що:
- вважаються недійсними і не підлягають виконанню рішення Кабінету Міністрів України, інших центральних органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування або їх виконавчих органів (державних адміністрацій) щодо:
а) обмеження законних прав власників сільськогосподарської продукції на вільне володіння, користування або розпорядження нею;
б) введення будь-яких адміністративних, кількісних або якісних обмежень на безперешкодне та вільне переміщення сільськогосподарської продукції по всій території України та на експорт, за винятком випадків, прямо визначених цим Законом;
в) нав'язування власнику сільськогосподарської продукції конкретних покупців (посередників, переробників) або постачальників сировини, матеріально-технічних ресурсів чи інших товарів (робіт, послуг);
г) запровадження будь-яких видів адміністративного регулювання цін на сільськогосподарську продукцію (у тому числі в окремих регіонах України), не пов'язаних з виконанням норм цього Закону.
При цьому посадові чи службові особи, які приймають або підписують рішення, визначені у підпункті 14.1.1 цієї статті, чи безпосередньо їх виконують, вважаються такими, що перешкоджають законній підприємницькій діяльності власника сільськогосподарської продукції та умисно перевищують надані ним повноваження, що тягне за собою відповідну службову, адміністративну чи кримінальну відповідальність.
Збитки власників сільськогосподарської продукції, які можуть виникнути внаслідок прийняття зазначених дискримінаційних рішень, підлягають відшкодуванню за рахунок кошторису на утримання органу, що прийняв таке рішення, з наступним регресним відшкодуванням таких збитків за рахунок винної у прийнятті таких рішень посадової або службової особи, - зазначають у Конфедерації.