rss
Влада хоче 15% податок на продаж валюти. Експертне управління ВР проти | Печать |
Новини
19.11.2012 21:17

20 листопада ВР планує розглянути законопроект депутата від ПР В.Хомутинника про запровадження 15% податку на продаж валюти громадянами. Головне науково-експертне управління дали негативний висновок на законопроект. Наводимо текст висновку з сайту ВР:

 

 

ВИСНОВОК

на проект закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо операцій з іноземною валютою»

 

 У законопроекті пропонується встановити, що фізичні особи при здійсненні операцій з продажу іноземної валюти за готівкову гривню мають сплачувати збір до Пенсійного фонду України у розмірі 15 відсотків від суми операції.

 

У Пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що його прийняття сприятиме покращенню  фінансового стану Пенсійного фонду України, зменшенню готівкового обігу іноземної валюти, збільшенню обсягів безготівкових розрахунків та стабільності національної валюти України.

 

Головне управління. погоджуючись з необхідністю покращення фінансового стану Пенсійного фонду України, у той же час вважає, що законодавчі пропозиції щодо вирішення цієї проблеми викликають наступні застереження.

 

   1. У супровідних до проекту документах немає жодних розрахунків та обґрунтувань щодо доцільності  при здійсненні фізичними особами операцій з продажу іноземної валюти справляння збору до Пенсійного фонду України саме у розмірі 15 відсотків від суми операції, який, на думку Управління, виглядає надмірним. Звертаємо увагу на те, що відповідно до вимог ч. 3 ст. 91 Регламенту Верховної Ради України та ч. 1 ст. 27 Бюджетного кодексу України до проекту слід надати належне фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки).

 

  Нагадаємо, що практика справляння збору до Пенсійного фонду України з операцій купівлі-продажу валюти вже мала місце у законодавстві України. Зокрема, згідно із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» № 208-XIV від 22 жовтня 1998 року збір справлявся у розмірі 5 відсотків від суми операції купівлі-продажу валюти, причому в наступні роки ця ставка була зменшена до 1 відсотка  і збір сплачувався до Пенсійного фонду України тільки  при здійсненні юридичними та фізичними особами операцій з купівлі - продажу безготівкової іноземної валюти за гривню.

 

2. Слід також зауважити, що населенню України притаманне накопичення заощаджень в  іноземній валюті для вирішення своїх певних побутових проблем, придбання житла,  плати за навчання дітей, відпочинок тощо,  оскільки  банківська система країни ще не  має повної довіри та й нестабільність вітчизняної економіки  не сприяє підвищенню такої довіри. У той же час, при здійсненні відповідних платежів на території України громадяни зобов’язані обмінювати іноземну валюту на гривню і у разі запровадження пропозицій проекту повинні будуть сплачувати  до Пенсійного фонду України 15 відсотків збору від суми операції. На думку Головного управління,  справляння такої високої ставки збору із зазначених операцій викличе певне соціальне невдоволення громадян України, збільшить інфляцію.

 

Крім того, слід вказати й на те, що прийняття цього рішення призведе до появи «тіньового» обміну валюти поза межами банківської системи, проти чого довгий час йшла тривала боротьба.

 

       3.  Пропозиції  законопроекту щодо набрання ним чинності через 60 днів з дня його  опублікування не повною мірою узгоджуються з вимогами підпункту 4.1.9 пункту 4.1. статті 4 Податкового кодексу України, яким визначено принцип стабільності податкового законодавства України. За його змістом зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

 

Оскільки згідно з пунктом 3 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової,  цінової політики, інвестиційної та податкової політики, то  для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту слід отримати відповідний експертний висновок Уряду.

 

   Враховуючи те, що відповідно до статті 55 Закону України «Про Національний банк України» головною метою банківського регулювання і нагляду з боку Національного банку України є безпека та фінансова стабільність банківської системи, то для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту було б логічним також отримати відповідний експертний висновок Національного банку України.

 

Узагальнюючий висновок: законопроект потребує доопрацювання.

 

Керівник Головного управління                                          В.І. Борденюк

Вик.  Н.Чечетова,

         Н. Пархоменко

 

КЛ зауваєжує - депутати не завжди прислухаються до думок навіть своїх власних експертів.

 

Комментарии 

 
0 #1 Олексій 20.12.2012 07:31
А чи думали Ви,що цей податок є просто узаконеним грабунком громадян,бо колись куплена валюта,по перше,уже обкладалась налогами,по друге-купувалась,напр иклад по курсу 8грн., а зараз про продажі з кожноі тисячі доларів буде втрачатись як мінімум 100 доларів.
Цитировать
 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить