Продаж товарів власного виробництва у торговій мережі у 2013р. падає

Держкомстат підвів підсумки продажу товарів українського виробництва у мережі підприємств торгівлі (юридичних осіб) за 1-е півріччя 2013р.

Доля продажу українських товарів в українській торговій мережі падає

Через торгову мережу підприємств (юридичних осіб) за І півріччя 2013 року всього було продано споживчих товарів на суму 192,5 млрд.грн. Українці трохи збільшили покупки продовольчих товарів, їх частка збільшилася до 40% з 39,4% у І півріччя 2012 року.

Доля своїх товарів у торгівлі продовжую знижуватись. У 1-му півріччі 2013р вона склала 58.4% проти 60,3% у 1-му півріччі 2012р., 64% у 1-му півріччі 2011р і 65,4% у 1-му півріччі 2007р. (до кризи).

Доля своїх продовольчих товарів у торгівлі знизилась до 85.5% проти 86,6%у 1-му півріччі 2012р.(до кризи у  1-му півріччі 2007г. вона була 88,1%)

Доля своїх непродовольчих товарів у торгівлі знизилась до 40.1% з 43,1%у 1-му півріччі 2012р. (до кризи у  1-му півріччі 2007г. вона була 52,9%)

Дінаміка долі товарів українського виробництва у торговій мережі наведена нижче

Таблиця 1 % українських товарів у рознічній мережі 1-е півріччя 2006-2013рр

  2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Всі товари
68.4 65.4 63.6 67.6 67.0 64.0 60.3 58.3
Продовольчі 89.9 88.1 88.5 88.3 88.2 87.5 86.6 85.5
Непродовольчі 54.0 52.9 51.4 54.0 53.4 49.3 43.1 40.1

 

У 2013р. продовжилось падіння долі товарів власного виробництва у торговій мережі України

Серед продовльчих товарів доля українських товарів найбільше зменьшилась при продажі сиру, пива, риби, серед непродовольчих - текстильно-галантерейних та мастильних товарів

Провжилося падіння долі товарів власного виробництва при продажі будівельних матеріалів, меблів, вина, горильчаних товарів.

Зусилля Уряду отримати більше акцизів при продажу алкогольних напоїв та пива призводить до заміни їх у торгівлі напоями іноземного виробництва..

У той же час трохи підвищилась частка українських товарів при продажі овочів та картоплі, яка дуже сильно впала у 2012р.,хоча й не наздогнала рівень 2010р.

Дінаміка долі окремих  товарів власного виробництва у торгівлі за 1-е півріччя 2006-13рр подана у таблиці

Таблиця 2 % окремих товарів власного виробництва у рознічній мережі 1-е півріччя 2006-2013рр

  2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Риба, морепродукты
78.4 73,4 73.4 73.5 72.6 70.7 64.8 63.3
Сир сичужний, плавлений та кисломолочний
91.2 89.0 89.4 89.7 88.5 88.5 86.2 82.6
Пиво
95.2 93.9 93.3 93.4 92.4 91.4 90.0 88.3
Меблі
72.5 68.0 64.0 60.7 57.3 55.0 53.7 51.2
Матеріали мастильні
79.9 72.2 76.2 78.7 75.8 62.6 64.7 54.6

 

Як бачимо, всі зусилля Уряду "захистити вітчизняного виробника", збільшити долю продукції власного виробництва у торговій мережі призводять до зворотнього результату. Доля власних товарів у торгівлі з 2010р. кожен рік падає, причому майже по всім товарним групам.

Найбільше товарів українського виробництва продається у торговій мережі Черкаської, Кировоградської, Сумської областей - більше 70%. Найменше - у м.Київі - 48%, у Закарпатській області - 54.5%

Більше 90% продовольчих товарів власного виробництва прожається у торговій мережі Кировоградської, Сумської, Івано-Франківської, Житомирської, Винницької областей. 

Найменше власних продовольчих товарів - 81-82% прождається у торговій мережі Київа та Київської області, Криму та Севастополі, Одеської області.

Найбільше непродовольчих товарів українського виробництва - 55-58% продається у торговій мережі Черкаської Кировоградської, Чернівецької областей.

Найменьше непродовольчих товарів українського виробництва продається у торговій мережі м.Київа - 28.2%, Харківської області - 32.7%